Berättelse från tidigare försäljningschef för NOHAB

av Erik, My 1 2 87 ⌂, 2/12 2011, 22:13 (4522 dagar sedan)

Även om detta är en "gammal" nyhet, så jag tar det här ändå, sedan detta utmärkta forum inte fanns när artikeln lades ut på My 1 2 87.dk.

Följande artikel "NOHAB´s leveranser av rullande materiel och MY/MX/MZ-loken", är skriven av förre försäljningschef för NOHAB Per-Emil Eller. Han var försäljningschef i 1950 med ansvar för leveranser bland andra till De Danske Statsbaner (My, Mx och Mz).

I 2009 hade jag kontakt med hans son - som sedan hans barndom också har varit mycket intresserad av järnvägen - och därmed ges möjlighet att publicere berättelsen (som skrevs i 1987). Dessutom bör det noteras att i vissa böcker är R. Keller i bilder som faktiskt visar Per-Emil Eller. Rickard Keller var lång tid på NOHAB, medan Per-Emil Eller lämnade företaget 1962.

Jag tror att många kommer att finna denna artikel intressant. Den er först publicerad i 2009.

Berättelsen i både svenska och danska kan hittas här: NOHAB leveranser av rullande materiel och MY / MX / MZ-lok.

Bra läsning.

Berättelse från tidigare försäljningschef för NOHAB

av Stellan Clausen ⌂, Karlstad, 4/12 2011, 09:41 (4521 dagar sedan) @ Erik, My 1 2 87

Mycket intressant läsning !! :-)

Jag vill lägga till följande på denna sida: